För dig som privatperson
Vi erbjuder bland annat:
- Blandarbyten
- WC-byten
- Ompackningar
- Avloppsrensningar
- Installationskontroller
Våra fastighetsskötare utför bland annat kranompackningar, blandarbyten, byte av sanitetsporslin och avloppsrensningar. Mindre VVS-arbeten såsom kranompackningar eller byte av vattenlås utförs mot timdebitering. Större arbeten såsom WC-byten utförs till fast pris. Vi erbjuder självklart rotavdraget, detta utan kostnad till skillnad från en del av våra konkurrenter. Om du är intresserad av en produkt du sett någonstans, anteckna RSK numret och uppge det till vår kundtjänst så får du vårt bästa pris direkt på telefon.
Vid nyttjande av rotavdrag
För att kunna utställa en rotavdrag faktura måste vi bli meddelande om detta innan det beställda arbetet påbörjas.
I enlighet med skattemyndighetens regler så måste vissa kriterier vara uppfyllda för att du som privatperson ska ha möjlighet att utnyttja det s.k. rotavdraget. Om ni har utrymme att nyttja rotavdraget är inte känt för oss, varför det är viktigt att ni meddelar er begäran om att få göra rotavdrag.
Innan kontakten med oss så kan du förbereda dig på vilka uppgifter du behöver lämna till oss. Nedan finner ni en lista på de uppgifter som är nödvändiga för att vi skall kunna upprätta dokumentet som sedan skickas till Skatteverket.
Om din bostadsrättsförening har ett kontrakt med oss så har vi dess uppgifter.
Om du har lämnat korrekta uppgifter innan vi påbörjat arbetet hos er så tar vi inte ut någon avgift för att sköta denna administration till dig som privatperson. För att hos oss nyttja rotavdraget så måste arbetskostnaden uppgå till minst 820 kr exkl moms. Vid arbetskostnad lägre än denna så kan ansökan om rotavdrag göras mot en administrativ avgift om 300 kr inkl. moms.
I sådant fall där ni inte har meddelat oss att ni vill använda er av rotavdraget innan jobbet påbörjas, men i efterhand begär detta – förbehåller vi oss rätten att ta ut en administrativ avgift på 300 kr inkl. moms
Läs mer om rotavdraget på Skatteverkets Hemsida
Att tänka på som bostadsrättsinnehavare
När du ringer till oss så upplyses du om eventuellt betalningsansvar. Det kan dock vara bra att tänka på att i normalstadgar i bostadsrättsföreningar så får man som bostadsrättsinnehavare i stort bekosta allt inre underhåll. Detta inkluderar avloppsrensningar. Läs igenom dina stadgar för att veta vad som gäller i just Din Förening.
För styrelsemedlemmar & fastighetsägare
Här kan du som är kund hos oss följa dina ärenden i realtid, snabbt och enkelt..